Title Image

Gyakran Ismételt Kérdések

Ki igényelhet eszközöket?

Eszközt az autizmusban érintett személy vagy törvényes képviselője igényelhet. A mobiltelefonokat és tableteket az érintett személyek kapják. A szerződést velük vagy törvényes képviselőjükkel kötjük meg.

Milyen feltételekkel lehet eszközt igényelni?

Az eszközök igénylése szerződéshez kötött, melynek értelmében az eszközt igénylő személynek adatszolgáltatási, eszközhasználati kötelezettsége van.

Hol és hogyan lehet eszközt igényelni?

Eszközöket online a data.aosz.hu oldalon, illetve személyesen az ország 12 helyszínén megtalálható szolgáltatási pontokon lehet igényelni. A szolgáltatási pontokról itt olvashat tovább: http://aosz.hu/aoszinfopontok/

Az eszközök a felhasználónál maradhatnak örökre?

A felhasználónak hivatalosan eszköz-visszaszolgáltatási kötelezettsége van, de az Autisták Országos Szövetségének érdeke, hogy az érintett személyek továbbra is használhassák a készülékeket. Az AOSZ igyekszik a jogi lehetőséget megteremteni ehhez.

Hogy lehet jelentkezni a tesztelésre?

A regisztráció lépéseiről itt olvashatsz, és egyben regisztrálhatsz is: http://www.data.aosz.hu/csatlakozz. Az első tesztverzió várhatóan nem fog tökéletesen működni, ezért az első tesztelésbe ennek ismeretében várjuk a családok bekapcsolódását.

Mikortól lesz a tesztelési időszak?

A tesztelési időszak 2019. végén fog elindulni és a projekt végéig folyamatosan lesz lehetőség bekapcsolódni a projektbe. Az első tesztverzió várhatóan lassabban, több hibával fog működni, mint a végső verzió, ezért fontos, hogy ebben a szakaszban azok a családok kapcsolódjanak be, akik ezeket az esetleges nehézségeket is vállalni tudják. A második verzió 2020. őszén lesz letölthető a visszajelzések alapján, majd a végleges verzió, az elfogadott támogató eszköz 2020-ban várható.

Intézmények bekapcsolódhatnak?

Az applikáció letöltése és tesztelése mindenki számára lehetséges. Éppen ezért intézmények is bekapcsolódhatnak a projektbe. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy az applikáció tartalmát az egyéni szükségletekhez kell majd alakítani, így az eszközt az a személy fogja tudni használni, akinek igényeihez alakították a keretrendszer tartalmát.

Milyen feltételekkel lehet bekapcsolódni a tesztelésbe?

A tesztelés folyamatába bárki-bármikor bekapcsolódhat saját eszközével (tablet, okostelefon). Az AOSZ által biztosított 300 okoseszköz átadása azonban szerződésben foglalt feltételekhez kötött, mely adatszolgáltatási, eszközhasználati kötelezettséggel mindenképp jár.

Lesznek képzések?

Lesznek! Az alkalmazás használatának megismeréséhez felkészítő alkalmat szervezünk. Emellett online tartalmak is segítik majd a felhasználókat az eligazodásban.

Kiknek lesznek képzések?

A felhasználói alkalmak minden érdeklődő számára nyitottak. Ezen felül pedagógusok, a szociális szférában valamint a közszolgáltatások rendszerében dolgozók számára szemléletformáló alkalmakat is szervezünk az autizmus spektrum szélesebb körű és az applikáció hasznosíthatóságának megismertetését célozva.

Az okos eszköz használatához kapok segítséget?

Az okostelefonok használatát, az applikáció letöltését, az első lépéseket rövid videóanyagok fogják segíteni. További segítséget a felhasználói képzéseken, illetve a Helpdesk munkatársakon keresztül lehet kapni.

Lesznek szemléletformáló alkalmak iskolákban?

Igen, a projekt során mind óvodákban, mind általános és középiskolákban lesznek szemléletformáló alkalmak, mely az autizmus spektrum megismerését és az applikáció szükségességének bemutatását célozza.

A felkészítő anyagok online is elérhetőek lesznek?

Lesznek online elérhető tartalmak, amelyek segítik az applikáció használatát. Ezekről a tartalmakról a honlapon és hírlevélen keresztül tájékoztatjuk az érdeklődőket.

Szükséges internetelérés az alkalmazáshoz?

Az alkalmazás internet hozzáférés nélkül használható. Az adatfeltöltéshez, illetve a tartalmak frissítéséhez azonban szükséges internetkapcsolat.

Lesznek előre beépített tartalmak?

Igen, lesznek. De az applikáció egy keretrendszer, mely az egyéni igényekhez igazodóan tölthető fel tartalmakkal, és szükség esetén módosítható.

Ki tölti fel a tartalmakat?

A tartalmakat az érintett személy saját maga, vagy a támogató személy tölti fel. A segítő lehet családtag vagy szakember, aki eldöntheti, ki-milyen módon vesz részt az érintett személy támogatásában.

Ki legyen a támogató fél? Szülő vagy szakember?

A szülő és a szakember közös döntése, hogy kivel tanulja meg használni az érintett személy az applikációt. A támogató személyek, segítők számára lesznek felkészítő alkalmak, de az alkalmazást használó autizmusban érintett személyek felkészítését (mobiltelefon használat, applikációk alkalmazása) a családtagoknak/gyógypedagógusoknak kell elvégezni.

A tartalmak kinyomtathatóak lesznek?

Igen, célunk, hogy az applikációban használt segítségek papír alapon is rendelkezésre álljanak azokra az esetekre, amikor elektronikus eszköz nem használható (pl.: zuhanyzás, strand stb.)

Egy felhasználónak több profilja is lehetséges?

Igen, lesz lehetőség több profilt beállítani.

Pedagógusként tudok-e felhasználói fiókok között váltogatni?

Igen.

Ingyenes lesz az applikáció?

Igen. A jelenlegi elnökség szeretné a későbbiekben is biztosítani mindenki számára az ingyenes elérhetőséget. A 3 éves fejlesztési-tesztelési időszakot 3 év fenntartási időszak követi. Az AOSZ igyekszik a digitális fejlődéssel együtt haladva biztosítani a lehetőségeket.

Lesz-e hangfunkció?

Hangfelvételre várhatóan lesz lehetőség, illetve videókat lehet majd beágyazni az applikációba pl. a folyamatábrákba.

Az egyes tesztverziók meddig maradnak elérhetőek?

A visszajelzések alapján az egyes tesztverziókat az informatikai szakemberek folyamatosan módosítják és javítják, de az alkalmazás továbbra is elérhető marad ez idő alatt is.

Milyen nyelvű lesz az applikáció?

Az applikáció elsősorban magyar nyelvű lesz. Hosszabb távon a tervek között szerepel az angol nyelvű változat létrehozása is. Az AOSZ feladatának tekinti, hogy 2020. után is megvalósuljanak a szükséges továbbfejlesztések.

A tartalomszerkesztő felületen egyszerre több ember egyéni profilja is szerkeszthető?

Igen.

Egy csoportnak elegendő egy készülék?

Az applikáció az érintett személy egyéni igényeihez igazodóan nyújt támogatást. Ebből fakadóan egy csoportban annyi készülékre van szükség, ahány érintett gyermek igényli a támogató eszköz használatát.

Vidéken hol lehet tájékozódni?

10 vidéki szolgáltatási ponton 10 Helpdesk munkatárs biztosítja a technikai, műszaki segítséget és a tájékozódási lehetőséget. A munkatársak a szolgáltatási pontok irodáiban és megbeszélés alapján külső helyszínen is segítséget nyújtanak, továbbá képzések és workshopok keretében is lehetőség nyílik a projekt megismerésére.

Íratkozz fel hírlevelünkre!