2021.02.26-i oldalfrissítés
Te is bevezetheted a DATA-t
Az Autisták Országos Szövetsége mindenki számára elérhető új szolgálgatásának kipróbálására újabb csoportot indít!
Az okostelefonokon és tableteken futó applikációt és a hozzá kapcsolódó tervező felületet 2020 február-december hónapokban több tesztelő család és szakember segítségével kipróbáltuk, a szoftverrendszert a visszajelzéseiknek megfelelően fejlesztettük tovább. A tesztelés tapasztalatai alapján az Autisták Országos Szövetsége a használatát támogató szolgáltatást alakított ki. A DATA szoftverrendszer megismerését, bevezetését és használatát segítő szolgáltatás kipróbálására új csoportot indítunk.
Miből áll az új szolgáltatás?
- Közösen, lépésről-lépésre haladva megismertetjük a vizuális támogatások rendszerét, a DATA szoftverrendszer működését, funkcióit és használatát online formában egy e-learning felület segítségével (Moodle).
- Támogatást nyújtunk az egyénre szabott bevezetésben és alkalmazásban. A járványhelyzetre való tekintettel az on-line platfomokat fogjuk használni, e-learning tanulás, facebook zárt csoportokban való közös munka, e-mail, messenger és skype egyéni szoftverhasználati tanácsadás.
- Lehetőséget biztosítunk a felhasználóknak a tapasztalatok megosztására, megvitatására.
- Egyénre szabott segítséget biztosítunk képzett HelpDesk kollégáinkkal.
A szolgáltatás megvalósításában az AOSZ Info-Pont irodák vidéki HelpDesk munkatársai fognak közreműködni.
A részvétel ingyenes!
A program felépítése:
- Az Autizmus Alapítvány szakembereinek előadása a vizuális támogatások rendszeréről (kétszer 3 órás időintervallumban)
- Online videókonferencia keretében (4 alkalommal kéthetente hétfőnként) a DATA szoftverrendszer egyes funkcióinak megismertetése elméleti és gyakorlati formában (3 órás időintervallumokban)
- Facebook csoportok a gyakorlás során felmerülő kérdésekhez, élmények megosztásához
A program időpontjai:
- 03.16. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
- 03.17. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
- 03.29. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
- 04.12. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
- 04.26. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
- 05.10. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
Jelentkezők köre (maximum 100 főig):
- autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek
- autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok
- autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek – a programba történő bekapcsolódáshoz szükséges, hogy legyen támogatott személy, akivel közösen regisztrálnak a programba (vagy önmagát támogató személyként, vagy a szülő/törvényes képviselőként)
Jelentkezés menete:
Autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek és autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok esetében:
A dokumentumok kitöltésében a következő útmutató nyújt segítséget: Kitöltési útmutató
- Online kérdőív kitöltése
- Együttműködési megállapodás kitöltése (a projekt kötelező dokumentációja): írásba foglalja, hogy az együttműködő felek mit vállalnak az együttműködés során. Ha a projekt során bármikor meggondolod magad, akkor ez a megállapodás szabadon felbontható.
- Adatkezelési tájékoztató kitöltése: az együttműködési megállapodáshoz megadod számunkra a személyes adataidat, ezért mi tájékoztatunk arról, hogy hogyan járunk el annak érdekében, hogy az adataidat biztonságosan kezeljük, meddig tároljuk, stb.-
- ESZA kérdőív kitöltése: „NYILATKOZAT személyes adatok felvételéhez projektbe való belépéskor” (a projekt kötelező dokumentációja): a pályázathoz forrást nyújtó támogató azt méri, hogy a projekt milyen fejlődéshez járul hozzá, ezért a projektbe történő bekapcsolódáskor és a kilépéskor is ki kell tölteni ezt a kérdőívet. (A kérdőívhez tartozik egy Kitöltési Útmutató és egy Adatkezelési tájékoztató)
Autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek esetében:
A dokumentumok kitöltésében a következő útmutató nyújt segítséget: Kitöltési útmutató
- online kérdőív kitöltése
- Együttműködési megállapodás kitöltése (a projekt kötelező dokumentációja): írásba foglalja, hogy az együttműködő felek mit vállalnak az együttműködés során. Ha a projekt során bármikor meggondolod magad, akkor ez a megállapodás szabadon felbontható.
- Adatkezelési tájékoztató kitöltése: az együttműködési megállapodáshoz megadod számunkra a személyes adataidat, ezért mi tájékoztatunk arról, hogy hogyan járunk el annak érdekében, hogy az adataidat biztonságosan kezeljük, meddig tároljuk, stb.-
- ESZA kérdőív kitöltése: „NYILATKOZAT személyes adatok felvételéhez projektbe való belépéskor” (a projekt kötelező dokumentációja): a pályázathoz forrást nyújtó támogató azt méri, hogy a projekt milyen fejlődéshez járul hozzá, ezért a projektbe történő bekapcsolódáskor és a kilépéskor is ki kell tölteni ezt a kérdőívet. (A kérdőívhez tartozik egy Kitöltési Útmutató és egy Adatkezelési tájékoztató)
Technikai feltételek:
- laptop / asztali számítógép
- okoskészülék (tablet / mobiltelefon)
- Android Technikai feltételek
- Operációs rendszer: minimum verzió 5.1 és minden magasabb verziószámú Android operációs rendszerű telefon vagy tablet
- Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
- iOS Technikai feltételek:
- Operációs rendszer: minimum verzió a 10-es, a maximum verzió a 12-es
- Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
- vezetékes / Wifi internet
- Android Technikai feltételek
Fontos, hogy a támogatott autista személynek saját mobil készüléke legyen (okostelefon, vagy tablet), ezért az Autisták Országos Szövetségével együttműködő partnereink a készlet erejéig okos eszközt is igényelhetnek a támogatott autista személyek számára.
Ha Ön jelentkezik a programba és minden dokumentumot megküldött, akkor kérheti kollégánk segítségét az igényléshez.
A jelentkezési dokumentumokat hiánytalanul kitöltve, aláírva ELEKTRONIKUS FORMÁBAN (scannelve) ÉS papír alapú eredeti formában POSTAI ÚTON IS kérjük megküldeni. (Felhívjuk figyelmét, hogy a normál postai levelek beérkezése 4-5 munkanapot is igénybe vehet, javasoljuk a levelek elsőbbséggel történő feladását).
Elektronikus formában a datainfo@esoember.hu címre várjuk a dokumentumokat.
Postai úton az Autisták Országos Szövetségének budapesti irodájába – 1053 Budapest, Fejér György utca 10. – várjuk a dokumentumokat.
A jelentkezési dokumentumok postára adási és elektronikus benyújtási határideje:
2021.03.08. 24:00
A szolgáltatással kapcsolatban további tájékoztatás a datainfo@esoember.hu címen, illetve a következő telefonszámon kérhető: +36 30 898 9464
További információkat a projektről itt olvashat: data.aosz.hu
Az AOSZ munkatársa a dokumentumok beérkezését követően, március 10-től felveszi minden jelentkezővel a kapcsolatot.
Jelentkezése csak akkor tekinthető érvényesnek, ha az AOSZ munkatársa ezt emailben megerősíti.
2021.01.11-i oldalfrissítés
Lezárult a DATA Szolgáltatásfejlesztési programba történő regisztráció.
Köszönjük a Jelentkezőknek a becsatlakozási dokumentumok megküldését, az együttműködés megkezdését izgatottan várjuk. Azok számára, akik erről a lehetőségről lemaradtak, a DATA Szoftverrendszer használatára, az ingyenes-végleges verzió elérhetővé válásakor lesz lehetőségük.
FELHÍVÁS
Az Autisták Országos Szövetsége újabb bekapcsolódási lehetőséget biztosít az érdeklődőknek a DATA projektbe.
Az okostelefonokon és tableteken futó applikációt és a hozzá kapcsolódó tervező felületet 2020 február-december hónapokban több tesztelő család és szakember segítségével kipróbáltuk, a szoftverrendszert a visszajelzéseiknek megfelelően fejlesztettük tovább.
A tesztelés tapasztalatai alapján az Autisták Országos Szövetsége egy a szoftverrendszer használatát támogató szolgáltatást szeretne elindítani. Ez a jövőbeli szolgáltatás folyamatosan elérhető lesz a jövőben azok számára, akik meg akarják ismerni, használni akarják a mindennapokban a DATA szoftverrendszert.
A jelenlegi felhívás célja:
A jelentkező személyekkel közösen fejlesszük ki a fent említett szolgáltatást. A jelentkezők részt vesznek a programban, ahol megismerhetik a szoftverrendszer és annak használatához szükséges vizuális támogatások rendszerének alapjait, a bevezetés és folyamatos alkalmazás előnyeit, eredményeit.
Mi fog történni a programban?
Lépésről-lépésre haladva megismertetjük a vizuális támogatások rendszerét, a DATA szoftverrendszer működését, funkcióit és használatát online formában egy e-learning felület segítségével (Moodle). Ötleteket adunk az egyénre szabott bevezetéshez és alkalmazáshoz. A járványhelyzetre való tekintettel az on-line platfomokat fogjuk használni, e-learning felület, facebook zárt csoportokban való megosztás, e-mail, messenger és skype egyéni szoftverhasználati tanácsadás formájában.
Megosztjuk tapasztalatainkat annak érdekében, hogy a jövőbeli szolgáltatás mindenki számára hasznos segítséget tudjon majd nyújtani.
A folyamatban és a szolgáltatás fejlesztésében az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport kollégái és az AOSZ Info-Pont irodák vidéki HelpDesk munkatársai fognak részt venni.
A DATA szolgáltatásfejlesztési programon való részvétel ingyenes.
A program felépítése:
- Előadás a vizuális támogatások rendszeréről (kétszer 3 órás időintervallumban)
- Online videókonferencia keretében (5 héten keresztül hétfőnként 1-1 alkalommal) megismertetjük a DATA szoftverrendszer egyes funkcióit (3 órás időintervallumokban)
- Facebook csoportok a felmerülő kérdésekhez, élmények megosztásához
A program időpontjai (Minden időpontban két csoport indul. A délelőtti csoport 10:00-13:00 között, a délutáni csoport 14:00-17:00 között lesz megtartva.):
- 2021.01.11. (3 órás időintervallum)
- 2021.01.13. (3 órás időintervallum)
- 2021.01.25. (3 órás időintervallum)
- 2021.02.08. (3 órás időintervallum)
- 2021.02.22. (3 órás időintervallum)
- 2021.03.08. (3 órás időintervallum)
Jelentkezők köre:
- autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek
- autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok
- autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek – a programba történő bekapcsolódáshoz szükséges, hogy legyen támogatott személy, aki szintén regisztrál a programba (vagy önmagát támogató személyként, vagy a szülő/törvényes képviselőként)
Jelentkezés menete:
Autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek és autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok esetében:
A dokumentumok kitöltésében a következő ÚTMUTATÓ nyújt segítséget.
- Online kérdőív kitöltése – DATA Szolgáltatásfejlesztési program – REGISZTRÁCIÓS LAP
- Együttműködési megállapodás kitöltése (a projekt kötelező dokumentációja): írásba foglalja, hogy az együttműködő felek mit vállalnak az együttműködés során. Ha a projekt során bármikor meggondolod magad, akkor ez a megállapodás szabadon felbontható.
- Személyes adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató és nyilatkozat kitöltése: az együttműködési megállapodáshoz megadod számunkra a személyes adataidat, ezért mi tájékoztatunk arról, hogy hogyan járunk el annak érdekében, hogy az adataidat biztonságosan kezeljük, meddig tároljuk, stb.
- ESZA kérdőív kitöltése: „NYILATKOZAT személyes adatok felvételéhez projektbe való belépéskor” (a projekt kötelező dokumentációja): a pályázathoz forrást nyújtó támogató azt méri, hogy a projekt milyen fejlődéshez járul hozzá, ezért a projektbe történő bekapcsolódáskor és a kilépéskor is ki kell tölteni ezt a kérdőívet. (A kérdőívhez tartozik egy Kitöltési Útmutató és egy Adatvédelmi tájékoztató is.)
Autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek esetében:
- online kérdőív kitöltése – Támogató szakember regisztrációja KÉRDŐÍV
Technikai feltételek:
- laptop / asztali számítógép
- okoskészülék (tablet / mobiltelefon)
- Android Technikai feltételek:
- Operációs rendszer: minimum verzió 5.1 és minden magasabb verziószámú Android operációs rendszerű telefon vagy tablet
- Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
- iOS Technikai feltételek:
- Operációs rendszer: minimum verzió a 10-es, a maximum verzió a 12-es
- Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
- Android Technikai feltételek:
- vezetékes / Wifi internet
Fontos, hogy a támogatott autista személynek saját mobil készüléke legyen (okostelefon, vagy tablet), ezért a szolgáltatásfejlesztési programunkba bekapcsolódó partnereink a készlet erejéig igényelhetnek okos eszközt a támogatott autista személyek számára az AOSZ-tól.
Ha Ön jelentkezik a programba és minden dokumentumot megküldött, akkor kérheti kollégánk segítségét az igényléshez.
A jelentkezési dokumentumokat hiánytalanul kitöltve, aláírva ELEKTRONIKUS FORMÁBAN (scannelve) ÉS papír alapú eredeti formában POSTAI ÚTON IS kérjük megküldeni. (Felhívjuk figyelmét, hogy a normál postai levelek beérkezése 4-5 munkanapot is igénybe vehet, javasoljuk a levelek elsőbbséggel történő feladását).
Elektronikus formában a datainfo@esoember.hu címre várjuk a dokumentumokat.
Postai úton az Autisták Országos Szövetségének budapesti irodájába – 1053 Budapest, Fejér György utca 10. – várjuk a dokumentumokat.
A jelentkezési dokumentumok postára adási és elektronikus benyújtási határideje:
2020.12.31. 24:00
A pályázattal kapcsolatban további tájékoztatás a datainfo@esoember.hu címen, illetve a következő telefonszámon kérhető: +36 30 898 9464
További információkat a projektről itt olvashat: data.aosz.hu
Az AOSZ munkatársa a dokumentumok beérkezését követően, január 4-től felveszi minden jelentkezővel a kapcsolatot.
Jelentkezése csak akkor tekinthető érvényesnek, ha az AOSZ munkatársa ezt emailben megerősíti.