Title Image

Kedves Érdeklődők!

2021.02.26-i oldalfrissítés

Te is bevezetheted a DATA-t

Az Autisták Országos Szövetsége mindenki számára elérhető új szolgálgatásának kipróbálására újabb csoportot indít!

 

Az okostelefonokon és tableteken futó applikációt és a hozzá kapcsolódó tervező felületet 2020 február-december hónapokban több tesztelő család és szakember segítségével kipróbáltuk, a szoftverrendszert a visszajelzéseiknek megfelelően fejlesztettük tovább. A tesztelés tapasztalatai alapján az Autisták Országos Szövetsége a használatát támogató szolgáltatást alakított ki. A DATA szoftverrendszer megismerését, bevezetését és használatát segítő szolgáltatás kipróbálására új csoportot indítunk.

 

Miből áll az új szolgáltatás?

  1. Közösen, lépésről-lépésre haladva megismertetjük a vizuális támogatások rendszerét, a DATA szoftverrendszer működését, funkcióit és használatát online formában egy e-learning felület segítségével (Moodle).
  2. Támogatást nyújtunk az egyénre szabott bevezetésben és alkalmazásban. A járványhelyzetre való tekintettel az on-line platfomokat fogjuk használni, e-learning tanulás, facebook zárt csoportokban való közös munka, e-mail, messenger és skype egyéni szoftverhasználati tanácsadás.
  3. Lehetőséget biztosítunk a felhasználóknak a tapasztalatok megosztására, megvitatására.
  4. Egyénre szabott segítséget biztosítunk képzett HelpDesk kollégáinkkal.

A szolgáltatás megvalósításában az AOSZ Info-Pont irodák vidéki HelpDesk munkatársai fognak közreműködni.

A részvétel ingyenes!

 

A program felépítése:

  • Az Autizmus Alapítvány szakembereinek előadása a vizuális támogatások rendszeréről (kétszer 3 órás időintervallumban)
  • Online videókonferencia keretében (4 alkalommal kéthetente hétfőnként) a DATA szoftverrendszer egyes funkcióinak megismertetése elméleti és gyakorlati formában (3 órás időintervallumokban)
  • Facebook csoportok a gyakorlás során felmerülő kérdésekhez, élmények megosztásához

A program időpontjai:

  • 03.16. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
  • 03.17. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
  • 03.29. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
  • 04.12. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
  • 04.26. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)
  • 05.10. 10:00-13:00 vagy 14:00-17:00 (3 órás időintervallum)

 

Jelentkezők köre (maximum 100 főig):

  • autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek
  • autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok
  • autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek – a programba történő bekapcsolódáshoz szükséges, hogy legyen támogatott személy, akivel közösen regisztrálnak a programba (vagy önmagát támogató személyként, vagy a szülő/törvényes képviselőként)

 

Jelentkezés menete:

Autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek és autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok esetében:

 

A dokumentumok kitöltésében a következő útmutató nyújt segítséget: Kitöltési útmutató

 

Autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek esetében:

A dokumentumok kitöltésében a következő útmutató nyújt segítséget: Kitöltési útmutató

  • online kérdőív kitöltése
  • Együttműködési megállapodás kitöltése (a projekt kötelező dokumentációja): írásba foglalja, hogy az együttműködő felek mit vállalnak az együttműködés során. Ha a projekt során bármikor meggondolod magad, akkor ez a megállapodás szabadon felbontható.
  • Adatkezelési tájékoztató kitöltése: az együttműködési megállapodáshoz megadod számunkra a személyes adataidat, ezért mi tájékoztatunk arról, hogy hogyan járunk el annak érdekében, hogy az adataidat biztonságosan kezeljük, meddig tároljuk, stb.-
  • ESZA kérdőív kitöltése: „NYILATKOZAT személyes adatok felvételéhez projektbe való belépéskor” (a projekt kötelező dokumentációja): a pályázathoz forrást nyújtó támogató azt méri, hogy a projekt milyen fejlődéshez járul hozzá, ezért a projektbe történő bekapcsolódáskor és a kilépéskor is ki kell tölteni ezt a kérdőívet. (A kérdőívhez tartozik egy Kitöltési Útmutató és egy Adatkezelési tájékoztató)

 

 

Technikai feltételek:

  • laptop / asztali számítógép
  • okoskészülék (tablet / mobiltelefon)
    • Android Technikai feltételek
      • Operációs rendszer: minimum verzió 5.1 és minden magasabb verziószámú Android operációs rendszerű telefon vagy tablet
      • Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
    • iOS Technikai feltételek:
      • Operációs rendszer: minimum verzió a 10-es, a maximum verzió a 12-es
      • Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
    • vezetékes / Wifi internet

 

Fontos, hogy a támogatott autista személynek saját mobil készüléke legyen (okostelefon, vagy tablet), ezért az Autisták Országos Szövetségével együttműködő partnereink a készlet erejéig okos eszközt is igényelhetnek a támogatott autista személyek számára.
Ha Ön jelentkezik a programba és minden dokumentumot megküldött, akkor kérheti kollégánk segítségét az igényléshez.

 

 

A jelentkezési dokumentumokat hiánytalanul kitöltve, aláírva ELEKTRONIKUS FORMÁBAN (scannelve) ÉS papír alapú eredeti formában POSTAI ÚTON IS kérjük megküldeni. (Felhívjuk figyelmét, hogy a normál postai levelek beérkezése 4-5 munkanapot is igénybe vehet, javasoljuk a levelek elsőbbséggel történő feladását).

Elektronikus formában a datainfo@esoember.hu címre várjuk a dokumentumokat.

Postai úton az Autisták Országos Szövetségének budapesti irodájába – 1053 Budapest, Fejér György utca 10. – várjuk a dokumentumokat.

A jelentkezési dokumentumok postára adási és elektronikus benyújtási határideje:
2021.03.08. 24:00

 

A szolgáltatással kapcsolatban további tájékoztatás a datainfo@esoember.hu címen, illetve a következő telefonszámon kérhető: +36 30 898 9464

További információkat a projektről itt olvashat: data.aosz.hu

 

Az AOSZ munkatársa a dokumentumok beérkezését követően, március 10-től felveszi minden jelentkezővel a kapcsolatot.

Jelentkezése csak akkor tekinthető érvényesnek, ha az AOSZ munkatársa ezt emailben megerősíti.

 

2021.01.11-i oldalfrissítés

Lezárult a DATA Szolgáltatásfejlesztési programba történő regisztráció.

Köszönjük a Jelentkezőknek a becsatlakozási dokumentumok megküldését, az együttműködés megkezdését izgatottan várjuk. Azok számára, akik erről a lehetőségről lemaradtak, a DATA Szoftverrendszer használatára, az ingyenes-végleges verzió elérhetővé válásakor lesz lehetőségük.

 

FELHÍVÁS

Az Autisták Országos Szövetsége újabb bekapcsolódási lehetőséget biztosít az érdeklődőknek a DATA projektbe.

 

Az okostelefonokon és tableteken futó applikációt és a hozzá kapcsolódó tervező felületet 2020 február-december hónapokban több tesztelő család és szakember segítségével kipróbáltuk, a szoftverrendszert a visszajelzéseiknek megfelelően fejlesztettük tovább.

A tesztelés tapasztalatai alapján az Autisták Országos Szövetsége egy a szoftverrendszer használatát támogató szolgáltatást szeretne elindítani. Ez a jövőbeli szolgáltatás folyamatosan elérhető lesz a jövőben azok számára, akik meg akarják ismerni, használni akarják a mindennapokban a DATA szoftverrendszert.

 

A jelenlegi felhívás célja:
A jelentkező személyekkel közösen fejlesszük ki a fent említett szolgáltatást. A jelentkezők részt vesznek a programban, ahol megismerhetik a szoftverrendszer és annak használatához szükséges vizuális támogatások rendszerének alapjait, a bevezetés és folyamatos alkalmazás előnyeit, eredményeit.

 

Mi fog történni a programban?
Lépésről-lépésre haladva megismertetjük a vizuális támogatások rendszerét, a DATA szoftverrendszer működését, funkcióit és használatát online formában egy e-learning felület segítségével (Moodle). Ötleteket adunk az egyénre szabott bevezetéshez és alkalmazáshoz. A járványhelyzetre való tekintettel az on-line platfomokat fogjuk használni, e-learning felület, facebook zárt csoportokban való megosztás, e-mail, messenger és skype egyéni szoftverhasználati tanácsadás formájában.

Megosztjuk tapasztalatainkat annak érdekében, hogy a jövőbeli szolgáltatás mindenki számára hasznos segítséget tudjon majd nyújtani.
A folyamatban és a szolgáltatás fejlesztésében az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport kollégái és az AOSZ Info-Pont irodák vidéki HelpDesk munkatársai fognak részt venni.

A DATA szolgáltatásfejlesztési programon való részvétel ingyenes.

 

A program felépítése:

  • Előadás a vizuális támogatások rendszeréről (kétszer 3 órás időintervallumban)
  • Online videókonferencia keretében (5 héten keresztül hétfőnként 1-1 alkalommal) megismertetjük a DATA szoftverrendszer egyes funkcióit (3 órás időintervallumokban)
  • Facebook csoportok a felmerülő kérdésekhez, élmények megosztásához

 

A program időpontjai (Minden időpontban két csoport indul. A délelőtti csoport 10:00-13:00 között, a délutáni csoport 14:00-17:00 között lesz megtartva.):

  • 2021.01.11. (3 órás időintervallum)
  • 2021.01.13. (3 órás időintervallum)
  • 2021.01.25. (3 órás időintervallum)
  • 2021.02.08. (3 órás időintervallum)
  • 2021.02.22. (3 órás időintervallum)
  • 2021.03.08. (3 órás időintervallum)

 

Jelentkezők köre:

  • autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek
  • autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok
  • autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek – a programba történő bekapcsolódáshoz szükséges, hogy legyen támogatott személy, aki szintén regisztrál a programba (vagy önmagát támogató személyként, vagy a szülő/törvényes képviselőként)

 

Jelentkezés menete:

Autizmusban érintett, önmagukat támogató felnőtt személyek és autista gyermeket, felnőttet nevelő, támogató szülők, családtagok esetében:

A dokumentumok kitöltésében a következő ÚTMUTATÓ nyújt segítséget.

 

Autista gyermeket, felnőttet támogató pedagógusok, más szakemberek esetében:

  • online kérdőív kitöltése – Támogató szakember regisztrációja  KÉRDŐÍV

 

Technikai feltételek:

  • laptop / asztali számítógép
  • okoskészülék (tablet / mobiltelefon)
    • Android Technikai feltételek:
      • Operációs rendszer: minimum verzió 5.1 és minden magasabb verziószámú Android operációs rendszerű telefon vagy tablet
      • Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
    • iOS Technikai feltételek:
      • Operációs rendszer: minimum verzió a 10-es, a maximum verzió a 12-es
      • Készülék: min. 1280 x 720 pixeles képernyőfelbontás
  • vezetékes / Wifi internet

 

Fontos, hogy a támogatott autista személynek saját mobil készüléke legyen (okostelefon, vagy tablet), ezért a szolgáltatásfejlesztési programunkba bekapcsolódó partnereink a készlet erejéig igényelhetnek okos eszközt a támogatott autista személyek számára az AOSZ-tól.
Ha Ön jelentkezik a programba és minden dokumentumot megküldött, akkor kérheti kollégánk segítségét az igényléshez.

 

A jelentkezési dokumentumokat hiánytalanul kitöltve, aláírva ELEKTRONIKUS FORMÁBAN (scannelve) ÉS papír alapú eredeti formában POSTAI ÚTON IS kérjük megküldeni. (Felhívjuk figyelmét, hogy a normál postai levelek beérkezése 4-5 munkanapot is igénybe vehet, javasoljuk a levelek elsőbbséggel történő feladását).

 

Elektronikus formában a datainfo@esoember.hu címre várjuk a dokumentumokat.
Postai úton az Autisták Országos Szövetségének budapesti irodájába – 1053 Budapest, Fejér György utca 10. – várjuk a dokumentumokat.

 

A jelentkezési dokumentumok postára adási és elektronikus benyújtási határideje:
2020.12.31. 24:00

 

A pályázattal kapcsolatban további tájékoztatás a datainfo@esoember.hu címen, illetve a következő telefonszámon kérhető: +36 30 898 9464

További információkat a projektről itt olvashat: data.aosz.hu

Az AOSZ munkatársa a dokumentumok beérkezését követően, január 4-től felveszi minden jelentkezővel a kapcsolatot.

Jelentkezése csak akkor tekinthető érvényesnek, ha az AOSZ munkatársa ezt emailben megerősíti.

A DATA rendszer tesztelési időszakának regisztrációja

2018 szeptember -2020 február


 

Kedves Autista Társunk!
Kedves Szülők!
Tisztelt Szakemberek!

 

2018. elejétől folyik a DATA rendszer fejlesztésének előkészítése. A tavaszi és nyári időszakban lezajlott az informatikai fejlesztésre kiírt közbeszerzés és ezt követően megtörtént a szerződéskötés is. A szakmai tartalmakról rendszeres egyeztetések kezdődtek meg az informatikai partnerrel, elkezdődött az applikáció és a szolgáltatói felület fejlesztése. Megkezdődött és folyamatban van a rendszer használatát segítő felhasználói kézikönyv és a felhasználó támogatását segítő mintatartalmak elkészítése.

 

Elérkezett a projekt abba a szakaszába, amikor már több információt tudunk adni az applikáció tartalmáról és a projektben zajló eseményekről. Hamarosan megkezdődnek a tesztelések (először a kézikönyv, majd az applikáció első változatának kipróbálása), ezért a felhasználók és az őket támogató személyek bekapcsolódására van szükség. Arra kérünk Benneteket, hogy a velünk való együttműködéssel segítsétek a fejlesztéseket.

 

  1. Kérjük, olvassátok el az applikációról szóló leírást: https://regi.data.aosz.hu/az-applikaciorol/
  2. Kérjük, olvassátok el, hogy mi fog történni a következő hónapokban: https://regi.data.aosz.hu/projekt-elorehaladasa/
  3. Regisztráljatok ezen az on-line felületen: https://goo.gl/forms/VM08qzoK1wD4eZ6S2
  4. Töltsétek le a weboldalon (https://regi.data.aosz.hu/csatlakozz/) található alábbi dokumentumokat, olvassátok át figyelmesen, majd aláírva egy eredeti példányt küldjétek el számunkra (Autisták Országos Szövetsége 1053 Budapest, Fejér György utca 10.).

a. Együttműködési megállapodás (a projekt kötelező dokumentációja): írásba foglalja, hogy az együttműködő felek mit vállalnak az együttműködés során. Ha a projekt során bármikor meggondolod magad, akkor ez a megállapodás szabadon felbontható.

b. Adatvédelmi és személyes adatkezelési tájékoztató és nyilatkozat: az együttműködési megállapodáshoz megadod számunkra a személyes adataidat, ezért mi tájékoztatunk arról, hogy hogyan járunk el annak érdekében, hogy az adataidat biztonságosan kezeljük, meddig tároljuk, stb.

c. ESZA kérdőív – „NYILATKOZAT személyes adatok felvételéhez projektbe való belépéskor” (a projekt kötelező dokumentációja): a pályázathoz forrást nyújtó támogató azt méri, hogy a projekt milyen fejlődéshez járul hozzá, ezért a projektbe történő bekapcsolódáskor és a kilépéskor is ki kell tölteni ezt a kérdőívet. (A kérdőívhez tartozik egy Kitöltési Útmutató és egy Adatvédelmi tájékoztató is.)

 

Személyesen is lehetőség van az ügyintézésre az AOSZ központi irodájában és a vidéki AOSZ Info-Pont irodákban. Ezek elérhetőségeit itt találjátok: http://aosz.hu/aosz-info-pont-irodak/

 

Ha regisztrációval kapcsolatban kérdéseid vannak, akkor így érhetsz el bennünket:

● személyesen minden hétköznap 9.00 és 16.00 óra között a 1053. Budapest, Fejér György utca 10. (23-mas kapucsengő) címen található központi irodában,
● telefonon: 06 30 898 9464
● e-mailen: datainfo@esoember.hu
● vidéki AOSZ Info-Pont irodáknál a weboldalon található elérhetőségeken és nyitvatartási időben.

 

Az Autisták Országos Szövetsége az applikáció teszteléséhez a bekapcsolódni kívánó, de okostelefonnal, vagy tablettel nem rendelkező családok számára 300 db eszközt biztosít a későbbiekben. Az eszközök beszerzéséhez szükséges közbeszerzési eljárás folyamatban van, az eszközök beszerzése várhatóan ebben az évben megtörténik. A regisztrált felhasználókat az eszközbeszerzés előrehaladásáról és az igénylés módjáról a megadott e-mail címen tájékoztatni fogjuk.

 

A sikeres együttműködést kívánva, tisztelettel:

Kővári Edit
elnök

A Felhívás IDE kattintva letölthető.

A dokumentumok kitöltéséhez segítséget IDE kattintva talál.

Iratkozz fel hírlevelünkre

Írj nekünk

A fejlesztéssel kapcsolatos kérdéseket, észrevételeket és javaslatokat a datainfo@esoember.hu címre várjuk!

Töltsd ki kérdőívünket

Íratkozz fel hírlevelünkre!